Requisitos clave
* inglés b1 o superior
* excel intermedio
* grado en ingeniería administrativa, marketing o comercio exterior
* se requiere 1 a 2 experiencia previa en servicio al cliente
* experiencia en el uso de un erp
ofrecemos
* sueldo competitivo
* atractivas prestaciones superiores
* compensaciones extraordinarias
* jornada completa de trabajo
* entre otros
tipo de puesto: tiempo completo
salario: $1.00 al mes
horario:
* lunes a viernes
lugar de trabajo: una ubicación
customer service
ubicación: gestamp aguascalientes, mx, gestamp ag
fecha: 12 sept 2025
1. responsable de ser el contacto principal de los clientes y garantizar cubrir sus requerimientos a través de controlar los niveles adecuados de inventarios, dar respuesta a requerimientos especiales.
2. cuidar el presupuesto establecido y garantizar el cumplimiento de todos los reglamentos.
3. recibir vía edi u otra, los requerimientos del cliente para analizar capacidad de las líneas de producción.
4. analizar la variación de volúmenes de producción para adelantarse al balanceo de turnos requeridos.
5. dar seguimiento al cumplimiento al plan en piso con producción para asegurar entregas al cliente.
6. dar el servicio a clientes respecto a entregas.
7. atención a portales de clientes y relación directa con ellos, nacional e internacional (según aplique).
8. coordinar en conjunto con el planeador los nuevos proyectos a integrarse.
9. seguimiento a las cargas de las unidades de acuerdo al requerimiento de cliente.
10. reportar y dar aviso a los clientes sobre cualquier desviación o falla que ponga en riesgo el cumplimiento del requerimiento.
11. confirmar que el embarque enviado se haya recibido con las condiciones de calidad que requiere el proceso.
12. confirmar que el embarque enviado se haya transmitido el asn.
13. programación de transportes de acuerdo al requerimiento.
14. accesar en el portal del cliente a los apartados que correspondan a su responsabilidad, para mantener actualizado la revisión de los requerimientos de cliente.
15. cumplimiento a los requerimientos de ctpat/oea.
sobre nosotros
somos una empresa multi-tecnológica con presencia en más de 20 países y un equipo formado por más de 40.000 personas de 90 nacionalidades. Diseñamos, desarrollamos y producimos piezas para más de 900 modelos de vehículos.
¿te atreves a construir el futuro de la movilidad con nosotros?
únete al equipo gestamp!
customer service rep
the customer service representative is responsible for interacting with customers to provide information, support and problem resolution to inquiries and order status. They will serve as the customer's main point of contact for delivery and order status. The customer service rep maintains proactive communication and acts on customer inquiries in an efficient and timely manner. Builds strong partnership internally with production, planning, logistics and business functions to identify and drive alternatives to deliver the customer order requirements.
general responsibilities
* serves as customers main point of contact related to delivery and order status for assigned customer portfolio
* provides guidance to customers about quantities on stock, required time to produce and deliver. Reviews customer requests related to production leadtime, assess transportation mode and service to be used based on customer coverage
* reviews daily customer demand and validates deviations, also subject to specific customer needs
* ensures proactive internal notification of customer delivery risk following customer impact alert process as well as sending a proactive external notification to customers on supply risk minimum 1 week prior to the customer order schedule date
* collaborates on the planning of internal meetings to provide critical customer account feedback as it relates to minimum customer production requirements. Update supply coverage overview based on production plan and customer needs
* review regularly and assist in the timely resolution of customer concerns/ claims/ cares on the portals related to the delivery process
* executes manual order entry process within required timeline and accuracy
* communicates with customers in the event of inventory opportunities of supplying orders at an earlier time
* identifies pull-in opportunities based on specific customer logistics / flexibility agreements
* communicates customers first / last shipments from phase in / phase out material
* organizes timely reviews and investigations of root cause for customer short-payments
* approve / reject chargebacks and submits respective debit / credit memos, when applicable
* collaborates with planning and /or logistics teams to ensure execution of shipments, per customer needs / requests and follow up with customer needed information
* collaborates with customers to determine shipping method
experience / qualifications
* a university degree required (i.e. Bachelors degree) or equivalent relevant work experience.
* must be a team player able to work in a fast-paced environment with demonstrated ability to handle multiple competing tasks and demands
* strong communication skills; oral, written and presentation
* strong organization, planning and time management skills to achieve results
* strong personal and professional ethical values and integrity
* holds self-accountable to achieving goals and standards
* proficient in microsoft office programs (outlook, word, powerpoint, and excel)
* strong interpersonal & collaboration skills to work effectively with all levels of the organization including suppliers and/or external customers
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