 
        
        Join to apply for the sr services designer role at scotiabank.
id de la solicitud: 239842.
propósito
la organización internacional de banca digital de scotiabank tiene un mandato claro y bien respaldado para transformar la forma en que se entrega la tecnología bancaria, reimaginando la experiencia del cliente, fomentando la innovación para ofrecer nuevas propuestas de valor digital y permitiendo que nuestros equipos impulsen cambios significativos en toda la organización y para nuestros clientes.
actividades / accountabilities
 * trabajar con diversos socios y partes interesadas para diseñar servicios y experiencias, así como los procesos, políticas y programas internos que los respaldan, en apoyo de experiencias de cliente fluidas.
 * aplicar un conocimiento profundo de las necesidades humanas y cómo se pueden mapear en los sistemas y procesos organizacionales.
 * definir insights sobre lo que hace que los procesos sean malos y las experiencias terribles para nuestros clientes, siempre operando de manera constructiva para recomendar alternativas positivas.
 * diseñar y entregar proyectos de extremo a extremo, gestionando partes interesadas, cronogramas y entregables.
 * traducir sistemas complejos en historias convincentes, comunicandose de manera creíble y atractiva para ampliar significativamente el pensamiento de las personas y reconstruir modelos operativos de larga duración.
 * responsable de la entrega y el diseño de una variedad de talleres, sesiones de ideación y sprints de diseño para involucrar a los empleados y clientes en el diseño de procesos centrados en el cliente.
 * altamente calificado en diversas herramientas de diseño, como mapas de viaje, patrones de servicio y planos de servicio para institucionalizar de manera efectiva las prácticas centradas en el cliente.
 * tener habilidades especializadas y experiencia en la naturaleza y el ritmo del cambio en un mercado específico, así como en las necesidades y comportamientos relacionados de nuestros clientes, identificando oportunidades potenciales y canales relevantes para nuestro negocio.
 * aplicar la experiencia al análisis y síntesis de múltiples fuentes de datos, incluidas entrevistas observacionales, estudios de investigación cualitativa y comentarios directos de los usuarios.
 * proporcionar empatía y un punto de vista imparcial a todos los aspectos del trabajo de diseño.
 * contribuir al crecimiento de la práctica de diseño de servicios en todo scotiabank, actuando como defensor de la práctica y un apasionado agente de cambio.
 * participar activamente en un entorno de equipo colaborativo, innovador, desafiante y de apoyo.
requisitos
 * licenciatura en un campo relacionado.
 * inglés intermedio/avanzado (deseable).
 * 5+ años de experiencia en diseño de servicios, diseño de negocios o un campo estrechamente relacionado.
 * demuestra experiencia en consultoría exitosa en proyectos multicanal grandes y complejos.
 * altamente calificado en una variedad de metodologías de diseño, como mapeo de viajes, desarrollo de patrones y planos, entrevistas contextuales, observación etnográfica, estudios de diarios, talleres de diseño, revisiones de paisajes, análisis de tendencias, etc.
 * comprensión avanzada de la arquitectura de la información y el pensamiento sistémico tal como se aplican al diseño de un servicio.
 * dirige actividades para sintetizar datos y presentar información hacia resultados significativos.
 * cómodo trabajando de manera autoguiada con la capacidad de priorizar tareas y administrar su propio tiempo de manera eficiente.
 * se valorará la experiencia en fintech u otros productos relacionados con las finanzas.
 * el dominio de adobe creative suite es una ventaja; incluida la capacidad de crear sus propios artefactos de diseño, como personas, mapas de viaje, informes, etc.
ofrecemos
 * sueldo competitivo.
 * contratación directa con la institución.
 * prestaciones superiores a la ley.
 * desarrollo profesional y crecimiento dentro del grupo scotiabank.
corporativo plaza scotiabank - miguel hidalgo (esquema híbrido).
agradecemos tu interés. Sin embargo, únicamente las personas seleccionadas para entrevista serán contactadas. Si necesitas algún tipo de adaptación en temas de accesibilidad durante el proceso, indícalo a nuestro equipo de atracción de talento. Bajo ninguna circunstancia solicita pruebas de embarazo, ni de vih.
purpose (english)
scotiabank’s international digital banking organization has a clear and well-supported mandate to transform the way banking technology is delivered, by reimaging the customer experience, fostering innovation to deliver new digital value propositions and enabling our teams to drive significant changes across the organization and for our customers. As a senior service designer, you will be responsible for helping scotiabank see what is hidden in plain sight by mapping our end-to-end services and processes from the perspective of the customer, and unearthing how they can be reimagined to better serve our customers digitally and beyond.
accountabilities (english)
 * work with diverse partners & stakeholders to design services and experiences, as well as the internal processes, policies and programs that support them, in support of seamless customer experiences.
 * applies in-depth knowledge of human needs and how they can be mapped back to organizational systems and processes.
 * defines insights about what makes processes bad and experiences awful for our customers, always operating constructively toward recommending positive alternatives.
 * designs and delivers end-to-end projects, managing stakeholders, schedules, and deliverables.
 * translate complex systems in compelling stories, communicating in a credible and engaging manner to meaningfully stretch people’s thinking and reconstruct longstanding operating models.
 * accountable for delivery and design of a range of workshops, ideation sessions and design sprints to engage employees and customers in designing customer‑centric processes.
 * highly skilled in various design tools such as journey maps, service patterns and service blueprints to effectively institutionalize customer‑centric practices.
 * have specialized skills and experience in the nature & pace of change in a specific market as well as the related needs and behaviours of our customers, identifying potential opportunities and channels relevant to our business.
 * apply expertise to the analysis and synthesis of multiple sources of data, including observational interviews, qualitative research studies and direct user feedback.
 * provide empathy and an un‑biased viewpoint to all aspects of design work.
 * contribute to the growth of the service design practice across scotiabank, acting as an advocate for the practice and a passionate agent of change.
 * participate actively in a collaborative, innovative, challenging, and supportive team environment.
education / experience / other information (english)
 * 5+ years experience in service design, business design or a closely related field.
 * post‑secondary education in a related field.
 * demonstrates expertise in consulting successfully on large and complex multi‑channel projects.
 * highly‑skilled in a range of design methodologies such as journey mapping, pattern and blueprint development, contextual interviews, ethnographic observation, diary studies, design workshops, landscape reviews, trend analysis, etc.
 * advanced understanding of information architecture and systems thinking as they apply to the design of a service.
 * leads activities to synthesize data and present insights toward meaningful outcomes.
 * demonstrates a positive and resilient personality; able to embrace feedback and have a desire for continuous iteration and improvement.
 * comfortable working in a self‑guided manner with the ability to prioritize tasks and manage own time efficiently.
 * excellent leadership, communication and teamwork skills.
 * deals well with ambiguity, taking smart and calculated risks and supports others who do the same.
 * effectively able to prioritize and pivot in response to evolving business constraints.
 * open, persuasive, engaging, and love to have a good laugh.
 * a background in fintech or other financial related products is an asset.
 * mastery of adobe creative suite is an asset, including the ability to build your own design artifacts such as personas, journey maps, reports, etc.
 * french and/or spanish proficiency considered an asset.
working conditions (english)
 * work in an open‑concept office environment.
 * non‑standard hours are a common occurrence.
 * travel may be required.
location: mexico: ciudad de méxico: miguel hidalgo.
scotiabank is a leading bank across the americas. With our corporate mission “for our future”, we help our customers, families and communities succeed with a complete range of advisory, products and services in personal, commercial, wealth, private, corporate and investment banking, and capital markets. We value the unique skills and experiences each person brings to the bank and are committed to creating and maintaining an inclusive and accessible environment for everyone. If you need any type of accommodation during the recruitment process, let our recruitment team know. Applications can be submitted directly online.
#j-18808-ljbffr