Company description
bic products are recognized all over the world for their quality, safety, affordability, and ease of use. The ballpoint pen, the pocket lighter, and the shaver are all part of the daily lives of millions of consumers. These products make bic an iconic international brand, present in more than 4 million retail outlets in more than 160 countries around the world.
bic's founder, marcel bich, understood that to succeed, bic needed hands-on team members who were willing to take measured risks and assume responsibility for their role in a team. Today, we provide our more than 15,000 team members in 61 countries with the opportunity to invent bic's future - together - while honoring our past achievements. We are committed to our team members' development and empower those who wish to discover different areas of our business or acquire international experiences.
*job description*:
1. Generar información efectiva que sirva de pauta para la toma de decisiones.
2.identificar el tipo de información y muestras a colectar para establecer un proceso que consistentemente genere un producto dentro de las especificaciones de calidad y productividad del área establecidas.
3.reportar cambios en las tendencias de los proceso, para que se monitoreen y sea evaluada la calidad del producto.
4.comunicar cuando durante el proceso de manufactura, se ponga en riesgo la calidad del producto o la productividad del área.
5. Respaldar sus actividades con datos para proponer soluciones y generar nuevas propuestas en el proceso.
6.proporcionar soporte y retroalimentación a las áreas de manufactura en tiempo y forma en cuanto a calidad se refiere.
*qualifications*:
conocimientos en estándares de calidad, en industrias multinacionales de producción masiva.
análisis estadístico intermedio, manejo equipo de medición, interpretación de planos, inglés básico
proactivo
trabajo por objetivos y bajo presión
actitud de servicio
additional information
bic is an equal opportunity employer. We strongly commit to hiring people with different backgrounds and experiences to help us build better products, make better decisions, and better serve our customers. We do not discriminate based upon race, religion, color, national origin, gender, sexual orientation, veteran status, disability status, or similar characteristics. All employment is decided on the basis of qualifications, merit, and business need.