Descripción del trabajo - warehouse assistant (english)
warehouse assistant: features the warehouse assistant ensures that the chain of storage, preparation and delivery of goods is respected. In addition, they assist the logistics director, whose role focuses more on administrative management. They are present in all phases of sending or receiving products, so they must deal with the many people involved in this process: the purchasing and sales management department, the transport department, warehouse staff, technical operators, etc. The warehouse assistant at the loading dock monitors all incoming and outgoing flows of goods. From his office, he constantly monitors the actual state of stocks and contacts carriers.
activities to be performed by the warehouse assistant
* management of receipts and shipments
* stock management
* issuance of transport and delivery documents
* warehouse inspection
* inventory creation and monitoring
* permanent search for process optimization
* reporting to the logistics manager.
requirements: mastery of computer management and shipping tools (erp, integrated management software package, office parcel)
being able to withstand the stress of peak activity
knowledge of international trade standards and warehouse safety standards
english (intermediate)
tipo de puesto: tiempo completo
salario: $3,000.00 - $3,500.00 a la semana
horario:
* turno de 10 horas
tipos de compensaciones:
* bono de asistencia
* bono de puntualidad
descripción del trabajo - warehouse assistant (español)
asistente de almacén: funciones el asistente de almacén se encarga de que se respete la cadena de almacenamiento, preparación y entrega de mercancías. Además, asisten al director de logística, cuya función se centra más en la gestión administrativa. Están presentes en todas las fases de envío o recepción de productos, por lo que deben tratar con las numerosas personas que intervienen en este proceso. El departamento de gestión de compras y ventas, el departamento de transporte, el personal del almacén, los operadores técnicos, etc. El asistente de almacén en el muelle de carga, supervisa todos los flujos de entrada y salida de mercancia. Desde su oficina, supervisa constantemente el estado real de las existencias y se pone en contacto con los transportistas.
actividades a realizar por el asistente de almacén
* gestión de recibos y envíos
* gestión de existencias
* emisión de documentos de transporte y entrega
* inspección de almacenes
* creación y supervisión de inventarios
* búsqueda permanente de la optimización del proceso
* reportando al gerente de logística.
requerimientos: dominio de las herramientas informáticas de gestión y envío (erp, paquete de software de gestión integrada, paqueteria office)
ser capaz de soportar el estrés de los picos de actividad
conocimiento de las normas comerciales internacionales y de las normas de seguridad de los almacenes
saber hablar inglés (intermedio)
tipo de puesto: tiempo completo
salario: $3,000.00 - $3,500.00 a la semana
horario:
* turno de 10 horas
tipos de compensaciones:
* bono de asistencia
* bono de puntualidad
descripción del trabajo - administrative/hr assistant (tijuana, méxico)
solar panel call center office located in tijuana is looking for an administrative/hr assistant with experience in dealing with people, also a highly organized, proactive, and resourceful assistant to provide comprehensive administrative and strategic support to the company. The assistant will be responsible for managing daily operations, facilitating communication, and ensuring efficient workflow within the executive office.
responsibilities:
* organize and oversee payroll
* meticulously document tasks, and monitor action items for timely completion.
* set up spreadsheets for data tracking
* conduct research and provide decision-making analysis
* handle confidential information with discretion
* ability to hold others accountable to their commitments and responsibilities
* attention to detail
* multitasker
* fully bilingual
* experience in payroll (envelopes, invoices, payroll stubs, wire transfers)
* hr knowledge
* great pc skills
* assisting with daily sales reports
* experience handling employees
requirements:
* bachelor’s degree in business administration, organizational management, or related fields like administration.
* minimum of 2 years of proven experience as an executive or administrative assistant.
* top-tier organizational, time-management, and communication skills.
* english and spanish proficiency written and spoken.
* proficiency in g-suite and other relevant software.
* experience in call center (preferred)
we offer:
* all benefits by law.
* imss.
schedule:
* monday to friday 8am to 5pm
tipo de puesto: tiempo completo, por tiempo indeterminado
sueldo: $20,000.00 - $22,000.00 al mes
tipo de jornada:
* diurno
* lunes a viernes
* turno de 8 horas
escolaridad:
* licenciatura trunca o en curso (obligatorio)
experiência:
* administración de personal: 2 años (obligatorio)
idioma:
* inglés (obligatorio)
lugar de trabajo: empleo presencial
#j-18808-ljbffr