The Ops Sup Team Lead is an entry-level management level position responsible for providing full leadership and direction to a team of employees in an effort to provide operations support services in coordination with the Operations - Core team. The overall objective of this role is to ensure the seamless delivery of operations support services in alignment with Citi operations support infrastructure and processes
Responsibilities:
Lead a small team by providing coaching and mentoring
Perform business analysis and documentation of the current and future state of Client Reports and Advices (client communication letters, notices, and confirms)
Provide regular status updates for all project participants as well as creating presentations for steering committee updates
Work with various Legal & Compliance teams to obtain sign-off on all regulatory business requirements
Serve as primary liaison between the key business stakeholder and technology
Recommend business priorities by advising stakeholders on options, risks, costs, prioritizations, and delivery timelines
Create and facilitate training sessions, webcast demos, User Acceptance Test scripts, and business scenarios
Create, manage and maintain a project plan and act as the project manager for all follow ups across various departments
Work on multiple projects in parallel, focusing on continued delivery of regulatory client deliverables such as legal statements/performance reporting/advices/letters/notices for the America's region
Fulfilling the clients’ necessities while providing an exceptional client experience is the expected behavior from all our employees and it will be measured by specific metrics.
Appropriately assess risk when business decisions are made, demonstrating particular consideration for the firm's reputation and safeguarding Citigroup, its clients and assets, by driving compliance with applicable laws, rules and regulations, adhering to Policy, applying sound ethical judgment regarding personal behavior, conduct and business practices, and escalating, managing and reporting control issues with transparency, as well as effectively supervise the activity of others and create accountability with those who fail to maintain these standards.
Qualifications:
Previous relevant experience preferred (combination of education/experience)
Proficient in Microsoft Office
Proactive leadership and motivational skills
Proven organization and time management skills
Demonstrated problem-solving and decision-making skills
Consistently demonstrates clear and concise written and verbal communication skills
Education:
Bachelor’s degree/University degree or equivalent experience
This job description provides a high-level review of the types of work performed. Other job-related duties may be assigned as required.
Experiencia requerida
Experiencia mínima de 2 años en el proceso del Intercambio Bancario o relacionada con la operación bancaria o puestos Administrativos
Conocimientos Contabilidad básica (deseable), administración y análisis de información.
Inglés básico (deseable)
Manejo de paquetería Office
Apego a políticas institucionales, responsable, toma de decisiones, trabajo bajo presión, iniciativa, coordinación de personal y con equipos de trabajo, trabajo en equipo, orientación a resultados, análisis de información, actitud de servicio, proponer soluciones a las necesidades detectadas.
Conocimientos
Conocimientos Contabilidad básica (deseable), administración y análisis de información
Inglés básico (deseable)
Manejo de paquetería Office con foco en hojas de cálculo y de base de datos
Objetivo del puesto
Realizar la supervisión del proceso de conciliación del Intercambio Domestico e Internacional con Mastercard / VISA por transacciones de disposiciones de efectivo realizadas con tarjetas de crédito/ debito
Objetivo del área
Liquidar, conciliar y compensar la actividad generada en el intercambio Emisor / Adquirente Nacional e Internacional, derivada de operaciones por consumos y disposiciones realizadas con tarjetas en Comercios (POS) y Cajeros Automáticos (ATM’s)
Funciones principales del Puesto
Realizar la supervisión del proceso de conciliación del Intercambio Domestico e Internacional con Mastercard / VISA por transacciones de disposiciones de efectivo realizadas con tarjetas de crédito/ debito
Revisar y aprobar el resultado de cuadre de cifras diario
Revisar la información contable del día para la compensación diaria
Efectuar el control diario de las partidas contables generadas para su conciliación
Trato directo con Bancos, Cámara de Compensación y Gerencias de Producto
Elaboración de información estadística
Aplicación de controles al proceso
Habilidades técnicas / Competencias que debe tener el Candidato
Habilidades para trabajo en equipo
Habilidades interpersonales de relacionamiento con personal de áreas diferentes y personal externo
Habilidades de comunicación oral y escrita para la creación de documentos de trabajo y entregables.
Atención de problemas de manera inmediata (sentido de urgencia)
Capacidad de análisis de información
Iniciativa
Trabajo bajo presión
Orientación a cumplimiento de objetivos y resultados
Lugar de Trabajo (Domicilio Laboral)
MORAS NO. 850 PB ACACIAS CIUDAD DE MEXICO
Observaciones Especiales
Trabajo de Lunes a viernes con horario de 8:00 am a 6:00 pm con 2 horas de comida y en esquema Híbrido
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Job Family Group:
Operations - Core ------------------------------------------------------
Job Family:
Operations Support ------------------------------------------------------
Time Type:
Full time ------------------------------------------------------
Most Relevant Skills
Please see the requirements listed above. ------------------------------------------------------
Other Relevant Skills
For complementary skills, please see above and/or contact the recruiter. ------------------------------------------------------