Gpp database link )job summarytechnical specialist and regular customer support contact to diagnose and complete less complex repairs to cummins products at a single customer's site.key responsibilitiesengages customers in a courteous and professional manner.
anticipates and ensures prompt and efficient attention to customer needs applies the use of specialized tools and follows documented procedures and policies to diagnose and complete less complex repairs, including identifying and preparing required parts and tools coaches on preventative maintenance activities and basic repairs completed by customer employees escalates unresolved issues to more experienced on site technicians and/or supervisor completes required documentation, such as service worksheets, timesheets, warranty claims, quality documents via handwritten forms or business system input screens.
completes training in line with skill and business requirements maintains work area and tools for cleanliness and proper operation ensure adherence to all relevant health safety & environmental policies, procedures and legislation and reports any issues / incidents to site management and to their supervisorqualificationsnombre del puesto:técnico electromecánico nivel 2departamento o área:serviciosreporta a (puesto):supervisor de mantenimientopersonal a su cargo (puestos): 0descripción genérica:es responsable de llevar a cabo el mantenimiento de los equipos en general del sitio en servicio.descripción específicabajo supervisión indirecta:es responsable de cumplir con los procedimientos de seguridad previos a la realización del trabajo, tales como: jsa, ast y otros los requeridos por la empresa, el cliente y la normatividad mexicana en materia de seguridad y medio ambiente vigente.es responsable de realizar reparaciones de mantenimiento preventivo y reparaciones menores a los distintos motores diésel.es responsable de llevar a cabo inspecciones periódicas de los desperfectos mecánicos de unidades tipo diésel para su posterior reparación ya sea en nuestro taller o en las instalaciones del cliente.es responsable de realizar inspecciones o reparaciones mecánicas menores de los motores diésel.es responsable de solicitar al almacén, las refacciones y equipo necesarios que su jefe inmediato/técnico líder le indique para la realización de sus funciones.es responsable de conservar en buen estado las herramientas y equipo de trabajo.es responsable de mantener limpia y ordenada su área de trabajo.es responsable de informar los trabajos realizados y los que queden pendientes a su jefe inmediato, por medio del reporte de servicio y verbalmente.debe de ser capaz de realizar reportes técnicos de fallas especificas que ayuden a continuar los demás procesos que se requieran (garantías, tsr's, temas de calidad en el producto y/o servicio).
es responsable de conducirse de manera cortez y profesional con el cliente y con cualquier otra persona relacionada con el negocio de la empresa.es responsable de seguir los procedimientos y políticas documentados para la realización de su trabajo, incluyendo la preparación de las herramientas y partes requeridas.es responsable de atender la capacitación proporcionada por la empresa.es responsable de orientar en actividades de mantenimiento preventivo y reparaciones básicas al técnico nivel 1.es responsable de elevar problemas no resueltos a técnicos más experimentados y/o supervisores.es responsable de participar en los programas de ayuda comunitaria que le determine la empresa.es responsable de mantener relaciones productivas con el cliente.es responsable de realizar actividades de mantenimiento preventivo y correctivo en tiempo y forma, de acuerdo a los programas y cronogramas de trabajo establecidos (tsr).
requerimientos del puestodebe manejar qsol básico si es el empleado de promoción interna.debe saber interpretar y dar seguimiento a arboles de falla y diagramas eléctricos de cummins.debe tener la capacidad de realizar diagnósticos básicos utilizando las herramientas de cummins para tal efecto.capacidad de trabajar en forma segura e identificar los riesgos de seguridad incluyendo la finalización de cualquier capacitación de seguridad requerida.conocimientos básicos de sistemas computacionales (office)capacidad de comunicarse claramente de forma oral y escritaconocimientos de estándares de calidad si es el empleado de promoción interna.capacidad para desarrollar relaciones laborales eficaces y trabajo en equipo.capacidad de utilizar principios matemáticos generales.escolaridad: preparación técnica relacionada con mecánica, electromecánica o afín.experiencia previa: preferentemente en el puestopreferentemente contar con licencia de chofer vigenteresponsibilities competenciescommunicates effectively - developing and delivering multi-mode communications that convey a clear understanding of the unique needs of different audiences.customer focus - building strong customer relationships and delivering customer-centric solutions.develops talent - developing people to meet both their career goals and the organization's goals.manages complexity - making sense of complex, high quantity, and sometimes contradictory information to effectively solve problems.self-development - actively seeking new ways to grow and be challenged using both formal and informal development channels.health and safety fundamentals - champions and models proactive health and safety behaviors by identifying, reporting and participating in actions to improve health and safety in order to build an interdependent culture and contribute to an injury-free workplace.diagnostics application - translates customer complaints to develop troubleshooting plan; troubleshoots issue following guided work flows, procedures, specialized equipment such as mechanical and electronic service tools, and diagnoses computer software to isolate failed components to enable a successful repair; validates repair by duplicating complaint to ensure it has been resolved; documents results of troubleshooting in business systems to communicate what has been done for payment and historical tracking.electronic service tool application - identifies the suite of available hardware and software tools required for a service event; utilizes the appropriate electronic tool set to maintain the product or diagnose and troubleshoot an issue; interprets electronic tool results or recommendations to determine next steps for service resolution.engine systems interactions - interprets and analyzes the interactions of internal and external electrical and mechanical systems (exhaust, heating, cooling, fuel systems, driveline, aftertreatment, controls, sensors, etc.) by applying tools, service publications (cummins, original equipment manufacturer) and taking measurements to efficiently and correctly diagnose and repair.product repair and maintenance - repairs and maintains mechanical/electrical products following guidelines, using required tools within standard repair time to ensure a quality repair; disassembles and assembles engines or power generators following guidelines, using required tools to ensure a clean and organized environment; inspects and replaces parts and components following re-use guidelines to minimize customers cost of ownership; performs progressive damage check following guidelines to restore to pre-failure condition.service documentation - creates and verifies customer, equipment and technical information; captures specific data using required service tools; follows procedures and documents required information in the service management system in order to have an accurate record of the work done.technical escalation - obtains product technical issue information and utilizes available resources including data management tools; elevates issues to a higher level of expertise, balancing timeliness of customer response with investigation efforts; captures all troubleshooting steps in the appropriate database in order to ensure seamless transitions and accurate response to ticket resolution in a timely manner.values differences - recognizing the value that different perspectives and cultures bring to an organization.education, licenses, certificationsapprentice certified power generation or engine technician (preferred)vocational diploma from relevant technical institutioncurrent relevant electrical certification (optional)locally valid driving permitthis position may require licensing for compliance with export controls or sanctions regulations.experiencebasic level field service work experienceintermediate level knowledge of and/or experience with power generation or engine productshigh voltage/ low voltage experience (optional)customer service experiencejobserviceorganizationcummins inc.role categoryon-sitejob typetechnicianreqid*relocation packageno