Empleo
Mis anuncios
Mis alertas
Conectarse
Encontrar un trabajo Tips empleo Fichas empresas
Buscar

Purchasing coordinator

San Luis Potosí, S.L.P.
Syncreon
Publicada el Publicado hace 16 hr horas
Descripción

Syncreon by dp world ofrece soluciones personalizadas, escalables y progresivas a clientes en más de 100 ubicaciones globales. La compañía ha gestionado sinergias en la cadena de suministro para marcas líderes en tecnología y automoción a nível mundial durante más de 60 años.

*about the role*:
*how you will contribute*
- perform purchasing activities, such as: reviewing requisitions and advising departments on the appropriateness and adequacy of specifications for a variety of specialized items, selecting qualified bidders, securing quotations, making awards, reviewing departmental and vendor complaints, recommending action, and performing expediting functions.
- assists in the review and acceptance of simple contract documents i.e. maintenance agreements.
- provide oral and written interpretation of policies and procedures, rules and regulations, revised statutes, and internal guidelines to plant personnel and vendors.
- input and maintain purchase orders, files for purchases, requisitions, and receiving slips/documents in sap.
- ensure the retention of records for audits.
- maintain and monitor inventory levels for general office supplies, ribbons, labels, toners etc., and place orders as needed.
- seek out ways and means to reduce the cost and improve the quality of purchased materials.
- work with plant manager and plant accountant to create and maintain the plant budget and ensure expenses are reported in the correct time period.
- provide administrative and office support and coordination of resources for customer and executive visits.
- other duties as assigned.

*your key qualifications*
- associates degree required; bachelor’s degree preferred or equivalent mix of education and experience. Purchasing and administrative experience a plus.
- advanced level skills in microsoft excel, word, & powerpoint. Basic skills in microsoft access.
- proficiency in sap.
- experience in budgeting and forecasting.
- excellent interpersonal, organizational and communication skills - written and oral to deal with a wide range of customers-both internal and external.

En syncreon estamos totalmente comprometidos con la salud y la seguridad de nuestros empleados. Contamos con procesos completos de prevención y mitigación, incluidas prácticas de limpieza y desinfección, así como pruebas de detección, máscaras y distanciamiento social. syncreon cumple y está alineado con los protocolos nacionales, estatales y locales.

En syncreon, nos hemos asociado con clientes, como jaguar land rover, harley davidson, bmw, dell, xerox y canon para brindar servicios especializados de logística, excelencia operativa y soluciones de valor agregado en: logística, comercio electrónico y soluciones de valor agregado, soporte de fabricación y ensamble. Servicios, embalaje de exportación, gestión de transporte y logística en reversa, reparación y partes de servicio.

Nos especializamos en el diseño y operación de soluciones en cadena de suministro para empresas automotrices, tecnológicas, enceres domésticos, industriales, sanitarias y de tecnología médica. En la actualidad, contamos con más de 14.000 empleados que trabajan en más de 100 ubicaciones en todo el mundo y que disfrutan de nuestra cultura de apoyo, dedicación al equilibrio entre el trabajo y la vida personal, el desarrollo de las personas y excelentes oportunidades profesionales.

Syncreon by dp world ofrece soluciones personalizadas, escalables y progresivas a clientes en más de 100 ubicaciones globales. La compañía ha gestionado sinergias en la cadena de suministro para marcas líderes en tecnología y automoción a nível mundial durante más de 60 años.

*about the role*:
*how you will contribute*
- perform purchasing activities, such as: reviewing requisitions and advising departments on the appropriateness and adequacy of specifications for a variety of specialized items, selecting qualified bidders, securing quotations, making awards, reviewing departmental and vendor complaints, recommending action, and performing expediting functions.
- assists in the review and acceptance of simple contract documents i.e. maintenance agreements.
- provide oral and written interpretation of policies and procedures, rules and regulations, revised statutes, and internal guidelines to plant personnel and vendors.
- input and maintain purchase orders, files for purchases, requisitions, and receiving slips/documents in sap.
- ensure the retention of records for audits.
- maintain and monitor inventory levels for general office supplies, ribbons, labels, toners etc., and place orders as needed.
- seek out ways and means to reduce the cost and improve the quality of purchased materials.
- work with plant manager and plant accountant to create and maintain the plant budget and ensure expenses are reported in the correct time period.
- provide administrative and office support and coordination of resources for customer and executive visits.
- other

Aplicar
Crear una alerta
Alerta activada
Guardada
Guardar
Ofertas similares
Empleo San Luis Potosí, S.L.P.
Empleo San Luis Potosí
Inicio > Empleo > Purchasing coordinator

Jobijoba

  • Tips empleo
  • Opiniones Empresas

Ofertas de empleo

  • Ofertas de empleo por ocupaciones
  • Búsqueda de empleo por categorías
  • Empleos por empresas
  • Empleos para localidad

Contacto / Asociados

  • Contacto
  • Publique sus ofertas en Jobijoba

Menciones legales - Términos y condiciones de uso - Política de Privacidad - Gestionar mis cookies

© 2025 Jobijoba - Todos los derechos reservados

Aplicar
Crear una alerta
Alerta activada
Guardada
Guardar