The ops sup analyst 1 is an entry-level position responsible for providing operations support services, including but not limited to; record/documentation maintenance, storage & retrieval of records, account maintenance, imaging and the opening of accounts in coordination with the operations - core team. Additionally, the ops sup analyst 1 serves as the liaison between operations staff, relationship managers, project managers, custodians and clients. The overall objective of this role is to provide day-to-day operations support in alignment with citi operations support infrastructure and processes.
*responsibilities*:
- perform business analysis and documentation of the current and future state of client reports and advices (client communication letters, notices, and confirms)
- provide regular status updates for all project participants and create presentations for steering committee updates
- work with various legal & compliance teams to obtain sign-off on all regulatory business requirements
- serve as primary liaison between the key business stakeholder and technology, including recommending business priorities by advising stakeholders on options, risks, costs, prioritizations, and delivery timelines
- recommend business priorities by advising stakeholders on options, risks, costs, prioritizations, and delivery timelines
- create and facilitate training sessions, webcast demos and write user acceptance test scripts and business scenarios against specified requirements
- create, manage and maintain project plans and act as the project manager for all follow ups across various departments
- work on multiple projects in parallel focusing on continued delivery of regulatory client deliverables, such as legal statements/performance reporting/advices/letters/notices
- fulfilling the clients' necessities while providing an exceptional client experience is the expected behavior from all our employees and it will be measured by specific metrics.
*qualifications*:
- previous relevant experience preferred
- proficient in microsoft office
- general knowledge of client reporting across the industry and our competitors
- working knowledge of sql environments and database queries
- proven organization and time management skills
- demonstrated problem-solving and decision-making skills
- consistently demonstrates clear and concise written and verbal communication skills
*education*:
- bachelor's degree/university degree or equivalent experience
this job description provides a high-level review of the types of work performed. Other job-related duties may be assigned as required.
*asesor de conectando el capital humano*
*descripción*:
el asesor de conectando el capital humano es un puesto de nível inicial responsable de ejecutar actividades de asesoría general mientras garantiza el cumplimiento de las políticas y directrices de banamex, el objetivo general es resolver consultas y escalar problemas sobre capital humano de colaboradores, jubilados, excolaboradores, beneficiarios y entidades externas, proporcionando apoyo constante.
*responsabilidades*:
- asesorar a través de teléfono, chat, correo y casos a los colaboradores y jubilados del grupo financiero banamex, excolaboradores, beneficiarios y entidades externas sobre consultas relacionadas a capital humano como beneficios, nómina, compensaciones, desempeño, entre otros.
- escalar y dar seguimiento a los casos que no se brindó una respuesta/solución en el primer contacto, con las áreas involucradas para resolver o brindar alternativas al usuario.
- brindar una experiência agradable y personalizada.
- identificar consultas directas e indirectas para resolver en el primer contacto, evitando consultas posteriores del usuario sobre el mismo tema.
- actualizarse constantemente sobre las modificaciones a procesos que se compartan a través de comunicados, guía operativa, correos, sharepoint, entre otros canales.
- en caso de identificar información errónea o desactualizada en alguna de nuestras fuentes de información, notificar al supervisor.
- escalar casos sensitivos inmediatamente en cuanto sean detectados, donde puede estar en riesgo la integridad de un usuario y/o reputación institucional.
- mantener la confidencialidad en todo momento sobre la información de nuestros usuarios.
*calificaciones*:
- experiência previa en recursos humanos (deseable).
- conocimientos generales de recursos humanos.
- orientación al cliente (empatía, paciencia, satisfacción del cliente).
- habilidad de fomentar y generar colaboración con otros equipos.
- excelente comunicación verbal y escrita.
- manejo de paquetería office intermedio.
- alto enfoque en resolver las dudas de los usuarios del servicio.
- gestionar múltiples consultas de manera simultánea -en tiempo real-.
- trabajo en equipo
la descripción de este puesto proporciona una revisión de alto nível de los tipos de trabajos realizados. Se pueden asignar otras obligaciones laborales según sea necesario.
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