Empleo
Mis anuncios
Mis alertas
Conectarse
Encontrar un trabajo Tips empleo Fichas empresas
Buscar

Manager retail chep pallets mexico

brambles
Publicada el 26 junio
Descripción

Manager retail chep pallets mexico


job description

key responsibilities may include:

1. lead a field-based team focused on delivering excellent customer service across the region, improving asset recovery performance, and reducing collection costs.
2. implement and manage advanced systems and digital tools to enable the team to prioritize and conduct efficient, data-driven field visits.
3. maintain a succession plan for key roles, ensuring the development of high-potential team members and effective management of poor performance.
4. develop the team's capabilities, accelerating the adoption of digital tools and best practices for effective service visits at various locations within the regional portfolio.
5. oversee the management of the territory plan, establishing visit frequency and location prioritization in collaboration with asset protection and supply chain teams.
6. serve as the escalation point for resolving major issues at non-chep distributor (ncd) locations or retailer groups, ensuring swift resolution to protect assets and customer relationships.
7. manage key performance indicators (kpis) across the regional portfolio, providing analysis and action plans to improve performance and meet business objectives.
8. drive continuous improvement initiatives to enhance efficiency, minimize asset leakage, and maximize collection rates using best practices and innovation.
9. provide leadership and direction to the team, establishing priorities, and developing coaching and mentoring programs to foster skill development, engagement, and high performance.


additional responsibilities (in spanish):

* gestión comercial directa con las cuentas top a su cargo
* negociación con directores de logística de las cadenas top
* ejecución de revisiones de negocio con las cuentas
* desarrollar estrategias que aseguren el retorno de los activos (pallets) y minimizar las pérdidas
* negociación con gerentes y supervisores de cedis y distritales
* negociación con gerentes operativos en tiendas
* diseño de estrategias operativas
* gestión de proyectos y medición de indicadores de sustentabilidad
* gestión de personal externo de proveedores
* negociación y liderazgo de equipos multifuncionales sin jerarquía directa
* coordinación de tareas con otras áreas del negocio
* seguimiento a auditorias y cobro de diferencias de inventario de las cuentas
* actualización constante de la estrategia y planes de las cuentas


experience:

* 5 años de experiencia laboral en el sector abarrotero/mayorista/retail. Relación con clientes, optimización y mejora de procesos.


skills to succeed in the role

account management, active listening, adaptability, communication, cross-functional work, customer satisfaction, data-driven decision making, digital literacy, emotional intelligence, feedback, inclusive leadership, innovation, inspiring others, learn from mistakes, mentorship, motivating teams, negotiation, prioritization, questioning, relationship building, stakeholder engagement, stakeholder management, strategic thinking, talent development, value propositions

note: the job is currently active and not expired.

#j-18808-ljbffr

Aplicar
Crear una alerta
Alerta activada
Guardada
Guardar
Ofertas similares
Empleo Distrito Federal
Inicio > Empleo > Manager retail chep pallets mexico

Jobijoba

  • Tips empleo
  • Opiniones Empresas

Ofertas de empleo

  • Ofertas de empleo por ocupaciones
  • Búsqueda de empleo por categorías
  • Empleos por empresas
  • Empleos para localidad

Contacto / Asociados

  • Contacto
  • Publique sus ofertas en Jobijoba

Menciones legales - Términos y condiciones de uso - Política de Privacidad - Gestionar mis cookies - Accesibilidad: No conforme

© 2025 Jobijoba - Todos los derechos reservados

Aplicar
Crear una alerta
Alerta activada
Guardada
Guardar