Empleo
Mis anuncios
Mis alertas
Conectarse
Encontrar un trabajo Tips empleo Fichas empresas
Buscar

Banamex/ auxiliar administrativo/ analista de apertura de cuentas

Grupo Financiero Banamex
Asistente administrativo
De EUR 50,000 a EUR 200,000 al año
Publicada el 20 junio
Descripción

Join to apply for the banamex/ auxiliar administrativo/ analista de apertura de cuentas role at banamex

join to apply for the banamex/ auxiliar administrativo/ analista de apertura de cuentas role at banamex

the ops support specialist 4 is an entry-level position responsible for providing operations support services, including but not limited to; record/documentation maintenance, storage & retrieval of records, account maintenance, imaging and the opening of accounts in coordination with the operations - core team. Additionally, the ops support specialist 4 serves as the liaison between operations staff, relationship managers, project managers, custodians and clients. The overall objective of this role is to provide day-to-day operations support in alignment with citi operations support infrastructure and processes.

responsibilities:


* follow established procedures to complete complex assignments and resolve problems that require in-depth investigation or research
* provide team assistance, including serving as subject matter expert, leading special projects, training new hires within work unit, providing daily guidance to lower level employees, and allocation of work, as needed
* conduct basic analysis and research as well as workflow management
* support an expansive array of products and services
* communicate pertinent information to senior managers and support activities that help mitigate organizational loss or impact, as needed
* appropriately assess risk when business decisions are made, demonstrating particular consideration for the firm's reputation and safeguarding citigroup, its clients and assets, by driving compliance with applicable laws, rules and regulations, adhering to policy, applying sound ethical judgment regarding personal behavior, conduct and business practices, and escalating, managing and reporting control issues with transparency.

qualifications:

* 1-3 years of relevant experience
* experience working in a business office or operational environment
* proficient computer and math skills with a focus on complex databases and spreadsheets
* demonstrates technical and administrative expertise
* consistently demonstrates attention to detail
* demonstrated knowledge of activities, policies, and procedures of a basic work area

education:

* high school diploma or equivalent

this job description provides a high-level review of the types of work performed. Other job-related duties may be assigned as required.

funciones

* realizar análisis de datos del cliente y con base en procedimientos operativos realizar aperturas de cuentas, realizar mantenimiento de las cuentas y solicitudes de recuperación histórica de documentos e información en los diferentes sistemas operativos del banco con alta calidad y precisión.
* realizar informes operativos producto de las apertura y mantenimiento de cuentas y solicitudes de recuperación histórica de documentos e información con calidad.
* generación de evidencias de control derivadas de las aperturas y mantenimiento de cuentas, así como de las solicitudes de recuperación histórica de documentos e información
* cualquier actividad administrativa generada de aperturas y mantenimientos de cuentas, así como de las solicitudes de recuperación histórica de documentos e información
* realiza revisión de datos en banca electrónica
* revisión de documentos operativos y administrativos derivados de las aperturas y mantenimiento de las cuentas, así como de las solicitudes de recuperación histórica de documentos e información
* apoyar la operación de una amplia gama de productos o servicios.
* comunicar información pertinente a gerentes, colegas y apoyar actividades que ayuden a mitigar la pérdida o el impacto organizacional, según sea necesario.
* colaborar activa y propositivamente en cualquier actividad con el equipo de la unidad de trabajo.

requisitos

* conocimiento de herramientas como outlook, excel y word. (avanzado)
* experiencia en bases de datos/ hoja de calculo
* trabajo en equipo y bajo presión, basado en entrega de resultados.
* administrar de forma eficiente las actividades diarias debido que las entregas son mismo día
* colaborativo, abierto al cambio constante, y resiliente
* atención demostrada al detalle constante de las actividades ejecutadas.

zona de trabajo alvaro obregon/ presencial

l-v 9 am a 6 pm

------------------------------------------------------

job family group:

operations - core

------------------------------------------------------

job family:

operations support

------------------------------------------------------

time type:

full time

------------------------------------------------------

most relevant skills

please see the requirements listed above.

------------------------------------------------------

other relevant skills

for complementary skills, please see above and/or contact the recruiter.

------------------------------------------------------

citi is an equal opportunity employer, and qualified candidates will receive consideration without regard to their race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, disability, status as a protected veteran, or any other characteristic protected by law.

if you are a person with a disability and need a reasonable accommodation to use our search tools and/or apply for a career opportunity review accessibility at citi.

view citi’s eeo policy statement and the know your rights poster.


seniority level

* seniority level

not applicable


employment type

* employment type

full-time


job function

* job function

administrative
* industries

banking, financial services, and investment banking

referrals increase your chances of interviewing at banamex by 2x


sign in to set job alerts for “administrative assistant” roles.

mexico city metropolitan area 2 weeks ago

miguel hidalgo, mexico city, mexico 2 weeks ago

miguel hidalgo, mexico city, mexico mx$11,000.00-mx$15,000.00 2 weeks ago

we’re unlocking community knowledge in a new way. Experts add insights directly into each article, started with the help of ai.

#j-18808-ljbffr

Aplicar
Crear una alerta
Alerta activada
Guardada
Guardar
Oferta similar
Recepcionista / auxiliar administrativo
Cuajimalpa de Morelos, D.F.
ENTRETENIMIENTO EUMEX SA DE CV
Asistente administrativo
Oferta similar
Asistente de caja administrativo
Enlace Laboral Consultores Rrhh
Empleado administrativo
Oferta similar
Enfermeras a domicilio para persona de entre 18 y 30 años para administración de medicamen
Cronoshare.com.mx
Empleado administrativo
Ofertas similares
Empleo Grupo Financiero Banamex
Empleo Grupo Financiero Banamex en Distrito Federal
Empleo Distrito Federal
Inicio > Empleo > Empleo Administración > Empleo Asistente administrativo > Empleo Asistente administrativo en Distrito Federal > Banamex/ auxiliar administrativo/ analista de apertura de cuentas

Jobijoba

  • Tips empleo
  • Opiniones Empresas

Ofertas de empleo

  • Ofertas de empleo por ocupaciones
  • Búsqueda de empleo por categorías
  • Empleos por empresas
  • Empleos para localidad

Contacto / Asociados

  • Contacto
  • Publique sus ofertas en Jobijoba

Menciones legales - Términos y condiciones de uso - Política de Privacidad - Gestionar mis cookies - Accesibilidad: No conforme

© 2025 Jobijoba - Todos los derechos reservados

Aplicar
Crear una alerta
Alerta activada
Guardada
Guardar