About four seasons: four seasons is powered by our people. We are a collective of individuals who crave to become better, to push ourselves to new heights and to treat each other as we wish to be treated in return. Our team members around the world create amazing experiences for our guests, residents, and partners through a commitment to luxury with genuine heart. We know that the best way to enable our people to deliver these exceptional guest experiences is through a world‑class employee experience and company culture. At four seasons, we believe in recognizing a familiar face, welcoming a new one and treating everyone we meet the way we would want to be treated ourselves. Whether you work with us, stay with us, live with us or discover with us, we believe our purpose is to create impressions that will stay with you for a lifetime. It comes from our belief that life is richer when we truly connect to the people and the world around us. About the location: on the stunning southern coast of mexico’s baja peninsula, experience cabo’s golden corridor with mexican chic and a cool mediterranean vibe. In the heart of all the action, the coveted community of cabo del sol is home to our modern hacienda‑style village, with sparkling ocean views throughout. Create magical memories as hearts beat to the rhythm of mexican music, art and culture – embraced by the warmth of our four seasons “familia.” ¡sé parte de algo realmente especial! Únete al equipo de four seasons cabo san lucas at cabo del sol como chef de partie de pasteleri a. Esta amplia propiedad incluirá 96 habitaciones bellamente decoradas y 61 residencias, ubicadas en el "corredor turístico" entre cabo san lucas y san josé del cabo en la cima de la impresionante baja california sur con impresionantes vistas del mar donde el mar de cortés se encuentra con el océano pacífico. Las instalaciones incluirán tres restaurantes, tres piscinas del resort, un gimnasio al aire libre, spa & spa garden y una sala de eventos en la casa club. Se tú responsable de guiar al equipo de pastelería a cumplir, ejecutar con éxito todas las operaciones de recetas, elaboraciones, higiene y limpieza relacionadas con la pastelería en ausencia del assistant pastry chef. El individuo será responsable de coordinar todas las asignaciones delegadas por el assistant pastry chef, como la preparación de panadería, pastelería, chocolatería, amenidades, postres para los diferentes centros de consumo y banquetes. Asignará, apoyará y supervisará preparaciones realizadas por los pastry cook “a”, pastry cook “b” y pastry cook “c”. Conocimientos y habilidades experiencia previa requerida mínimo de tres (3) años en la preparación de panadería, pastelería, chocolatería o afín experiencia mínima de dos (2) años en puestos a nivel supervisión/gerencial dominio de la terminología técnica utilizada en la pastelería habilidad avanzada con cuchillos experiencia con estándares en saneamiento de cocinas. Habilidad de hablar y entender español a nivel avanzado, idioma inglés (deseable) domina tu oficio garantizar la higiene, limpieza y acomodo del área de trabajo, materiales e insumos previos a toda manipulación de alimentos. Aplicando el método peps (primeras entradas, primeras salidas) revisar y comunicar con el equipo de pastelería las tareas asignadas por el assistant pastry chef y executive pastry chef de acuerdo al checklist de eventos o banquetes del día. Dar apoyo en la preparación y producción en general (mise en place) asignadas. Realizar las recetas, elaboraciones o procesos de manera cabal y disciplinada en caso de existir dudas solicitar asistencia. Realizar la preparación de alimentos (producción asignada), durante el servicio de alimentos (cual sea el caso) con pulcritud, sentido de urgencia y disciplina. Apoyar de manera activa al acomodo de todos los espacios de almacenamiento de alimentos. Llevando a cabo la rotación de productos de acuerdo al programa de higiene (peps), diariamente. Revisar que los insumos se encuentren en óptimas condiciones, llevando a cabo la rotación (peps) tener de forma anticipada y con la calidad requerida su mise en place o producción, previo al servicio de alimentos. Ya sea en algún centro de consumo o banquete. Realizar todas las actividades de abre y cierre de estación. Revisar la producción, elaboraciones y/o procesos realizados por el equipo de pastelería. Garantizar la calidad de las producciones previas al servicio. Llevar a cabo el control de temperaturas de los equipos de refrigeración, congelación y alimentos. ¿que esperar? Ser parte de un equipo solidario con espíritu familiar tener oportunidades para construir una carrera exitosa con potencial global trabajar en un entorno diverso y desafiante e interactuar con el equipo de liderazgo ser reconocido por sus logros acerca de four seasons hotels & resorts: four seasons hotels and resorts opened its first hotel in 1961 and its history is a history of continuous innovation, notable expansion and a dedicated commitment to the highest standards. For almost 50 years, four seasons has transformed the hospitality industry by combining kindness and efficiency with the best international hotel traditions. Four seasons hotels and resorts has been ranked every year as "the 100 best companies to work for" by fortune magazine since 1998 and has been named "legend of the great place to work," an honor that currently only 12 companies in the world have. Cultura de servicio currently operating 120 hotels and resorts, and 45 residential properties in the main centers of cities and tourist destinations in 47 countries, and with more than 50 projects in planning or development, four seasons is constantly among the best hotels in the world and the most prestigious brands in reader surveys, traveler reviews and industry awards. Our greatest asset, and the key to our success, is our people. We believe each of us needs a sense of dignity, pride and satisfaction in what we do. ¿cómo es trabajar para four seasons hotels & resorts? In four seasons, we guide all our actions by the golden rule: “treat others the way you would like to be treated.” Here, you can work in a team that relies on mutual respect, collaboration, excellent service, and a passion for service. As a luxury brand, your work will also be guided by very strict standards to ensure a high level of quality and service at all times. Expect to work hard but have fun and learn along the way, taking your career, experience and skills to the next level. As an additional benefit, working with four seasons gives you the opportunity to work for an international company and travel around the world while staying at incredible properties for free. Conoce más visitándonos en: sitio de la empresa: www.fourseasons.com carreras internas: https://jobs.fourseasons.com/ linkedin: https://www.linkedin.com/company/four-seasons-hotels-and-resorts facebook: https://www.facebook.com/fourseasonsjobs twitter: https://twitter.com/fourseasonsjobs debido a la gran cantidad de aplicaciones que recibimos, solo nos comunicaremos con los candidatos considerados para el puesto para una entrevista. J-18808-ljbffr