*key account manager - mexico*
hamilton beach brands, inc., a leading designer, marketer, and distributor of small household and commercial appliances, has an opening for a key account manager - mexico. This position will be located in our mexico city, mx office. The key account manager - mexico will be responsible for increasing sales and profits with major customers.
*duties of the position include*:
- maximize sales and profitability with their assigned accounts.
- direct involvement with senior client levels where necessary and appropriate.
- developing, managing and maintaining hamilton beach relationships with an assignment of existing and potential multi-national chains to meet sales and profit objectives
- leading the development of process and product solutions for these customers
- leading short and long-term strategic planning for these customers
- strong knowledge managing walmart - sam's accounts
- multifunctional project management with other areas such as finance, marketing, logistics, etc.
- bs/ba degree and a minimum of five years of experience in sales and/or marketing (small kitchen appliance experience is a definite plus)
- demonstrated abilities to learn technically complicated concepts and be able to communicate and solve problems with customers one-on-one
- advanced selling, negotiation and presentation skills along with an understanding of global supply chain management
- the ability to build strong customer relationships
- the ability to manage budgetary and financial aspects of the position
- strong computer skills to include excel and powerpoint
- forecast management
- bilingual (spanish - english)
*gerente de cuentas clave - méxico*
hamilton beach brands, inc., diseñador, comercializador y distribuidor líder de electrodomésticos y electrodomésticos, tiene una vacante como gerente de cuentas clave - méxico. Esta posición estará ubicada en nuestra oficina de la ciudad de méxico, mx. El gerente de cuentas clave - méxico será responsable de incrementar las ventas y ganancias con los principales clientes.
Las funciones del puesto incluyen:
- maximizar las ventas y la rentabilidad con las cuentas asignadas.
- relación directa con los níveles de clientes superiores cuando sea necesario y apropiado.
- desarrollar, administrar y mantener las relaciones de hamilton beach mediante la asignación de cadenas multinacionales existentes y potenciales para cumplir con los objetivos de ventas y utilidades.
- liderar el desarrollo de soluciones de procesos y productos para estos clientes.
- liderar la planificación estratégica a corto y largo plazo para estos clientes.
- experiência manejando cuenta walmart-sam's
- manejo de proyectos multifuncionales con distintas áreas como marketing, finanzas, logística, etc.
- licenciatura / licenciatura y un mínimo de cinco años de experiência en ventas y / o marketing (la experiência en pequeños electrodomésticos de cocina será considerada como ventaja adicional)
- habilidades demostradas para aprender conceptos técnicamente complejos y poder comunicarse y resolver problemas con los clientes uno a uno.
- habilidades avanzadas de venta, negociación y presentación junto con una comprensión de la gestión de la cadena de suministro global.
- la capacidad de construir relaciones sólidas con los clientes.
- la capacidad de gestionar los aspectos presupuestarios y financieros del puesto.
- fuertes habilidades informáticas incluyendo excel y powerpoint
- gestión de forecast
- bilingüe (español - inglés)