*summary*:
~ explorar, desarrollar, implementar y evaluar soluciones de innovación digital que aborden las necesidades de los clientes. Co-crear con las partes interesadas clave para crear asociaciones y colaboraciones
~ lidera la entrega de múltiples proyectos a través de una variedad de canales creativos y de marketing, incluidos los medios impresos y digitales. Desarrollar y coordinar planes de proyecto en las etapas de diseño, desarrollo y producción de un proyecto para respaldar la entrega exitosa dentro de los kpi establecidos.
~ trabaja en colaboración con los equipos de marca, los equipos técnicos y todas las funciones para maximizar el valor.
~ proporciona consultoría, asesoramiento y asistencia en la estrategia para la comercialización de productos, e influye en el equipo de operaciones de marketing/marketing de ventas en la toma de decisiones sobre la asignación de recursos de la fuerza de ventas de la manera más óptima, a través de la entrega de proyectos probados basados en análisis.
~ proporcionar soporte analítico a los clientes internos de novartis
*about the role*:
*major accountabilities*:
- planning and management, gather requirements to develop detailed project plans and project estimations to task level.
- proactively assist the business to identify upcoming conflicts and resource gaps.
- serve as interface with the global and local brand teams on project planning and delivery management.
- leads and delivers projects for regional and global teams, ensuring adherence to time-lines and quality objectives.
- ensures delivery of efficient and high-quality deliverables.
- manages an efficient and high-quality team that promotes synergy and best practice sharing among resources, drives collaboration with country organizations in managing high standards of communication and delivering best in class services.
- provide guidance on training requirements in relation to commercial processes -takes initiative to drive standardization of reports across brands
- reporting of technical complaints / adverse events / special case scenarios related to novartis products within 24 hours of receipt
- distribution of marketing samples (where applicable)
* key performance indicators*:
- quality and accuracy of forecast assumptions.
- good customer satisfaction scores.
- ability to manage multiple stakeholders / projects.
* minimum requirements*:
*work experience*:
- cross cultural experience.
- project management.
- operations management and execution.
* skills*:
- agility.
- analytical thinking.
- brand awareness.
- building construction.
- business analytics.
- cross-functional collaboration.
- digital marketing.
- marketing strategy.
- media campaigns.
- project management.
- sales.
- stakeholder engagement.
- stakeholder management.
- strategic marketing.
* languages*:
- english.
Division
us
business unit
universal hierarchy node
location
mexico
site
insurgentes
company / legal entity
mx06 (fcrs = mx006) novartis farmacéutica s.a. de c.v.
Functional area
marketing
job type
full time
employment type
regular
shift work
no
*ajustes de accesibilidad*: