Hamilton beach brands, inc., a leading designer, marketer, and distributor of small household and commercial appliances, has an opening for a key account manager – mexico. This position will be located in our mexico city, mx office. The key account manager - mexico will be responsible for maximizing sales and profitability, developing new customers and maintaining existing ones, increasing product distribution across categories.
duties of the position include
* maximize sales and profitability with their assigned accounts.
* direct involvement with senior client levels where necessary and appropriate.
* developing, managing and maintaining hamilton beach relationships with an assignment of existing and potential accounts to meet sales and profit objectives
* leading the development of process and product solutions for these customers
* leading short and long-term strategic planning for these customers
* strong knowledge managing departamental customer
* multifunctional project management with other areas such as finance, marketing, logistics, etc.
the ideal candidate for this position will have
* 7+ years managing local accounts, within the mass retail environment in mexico, proof of leading teams in office and remote (nationwide)
* degree in business or similar
* fluent in english
* finance and p&l knowledgeable
* strong computer skills to include excel and powerpoint
* forecast management
gerente de cuentas clave - méxico
hamilton beach brands, inc., diseñador, comercializador y distribuidor líder de electrodomésticos y electrodomésticos, tiene una vacante como gerente de cuentas clave - méxico. Esta posición estará ubicada en nuestra oficina de la ciudad de méxico, mx. El gerente de cuentas clave - méxico será responsable de incrementar las ventas y ganancias con los principales clientes.
las funciones del puesto incluyen
* maximizar las ventas y la rentabilidad con las cuentas departamentales asignadas.
* relación directa con los niveles de clientes superiores cuando sea necesario y apropiado.
* desarrollar, administrar y mantener las relaciones de hamilton beach mediante la asignación de cadenas multinacionales existentes y potenciales para cumplir con los objetivos de ventas y utilidades.
* liderar el desarrollo de soluciones de procesos y productos para estos clientes.
* liderar la planificación estratégica a corto y largo plazo para estos clientes.
* experiencia manejando cuentas departamentales
* manejo de proyectos multifuncionales con distintas áreas como marketing, finanzas, logística, etc.
el candidato ideal para este puesto tendrá
* licenciatura / licenciatura y un mínimo de siete años de experiencia en ventas y / o marketing (la experiencia en pequeños electrodomésticos de cocina será considerada como ventaja adicional)
* habilidades demostradas para aprender conceptos técnicamente complejos y poder comunicarse y resolver problemas con los clientes uno a uno.
* habilidades avanzadas de venta, negociación y presentación junto con una comprensión de la gestión de la cadena de suministro global.
* la capacidad de construir relaciones sólidas con los clientes.
* la capacidad de gestionar los aspectos presupuestarios y financieros del puesto.
* fuertes habilidades informáticas incluyendo excel y powerpoint
* gestión de forecast
* bilingüe (español - inglés)
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