The ops sup analyst 1 is an entry-level position responsible for providing operations support services, including but not limited to; record/documentation maintenance, storage & retrieval of records, account maintenance, imaging and the opening of accounts in coordination with the operations - core team.
additionally, the ops sup analyst 1 serves as the liaison between operations staff, relationship managers, project managers, custodians and clients.
the overall objective of this role is to provide day-to-day operations support in alignment with citi operations support infrastructure and processes.
*responsibilities*:
- perform business analysis and documentation of the current and future state of client reports and advices (client communication letters, notices, and confirms)
- provide regular status updates for all project participants and create presentations for steering committee updates
- work with various legal & compliance teams to obtain sign-off on all regulatory business requirements
- serve as primary liaison between the key business stakeholder and technology, including recommending business priorities by advising stakeholders on options, risks, costs, prioritizations, and delivery timelines
- recommend business priorities by advising stakeholders on options, risks, costs, prioritizations, and delivery timelines
- create and facilitate training sessions, webcast demos and write user acceptance test scripts and business scenarios against specified requirements
- create, manage and maintain project plans and act as the project manager for all follow ups across various departments
- work on multiple projects in parallel focusing on continued delivery of regulatory client deliverables, such as legal statements/performance reporting/advices/letters/notices
- fulfilling the clients' necessities while providing an exceptional client experience is the expected behavior from all our employees and it will be measured by specific metrics.
*qualifications*:
- previous relevant experience preferred
- proficient in microsoft office
- general knowledge of client reporting across the industry and our competitors
- working knowledge of sql environments and database queries
- proven organization and time management skills
- demonstrated problem-solving and decision-making skills
- consistently demonstrates clear and concise written and verbal communication skills
*education*:
- bachelor's degree/university degree or equivalent experience
this job description provides a high-level review of the types of work performed.
other job-related duties may be assigned as required.
*escolaridad*
licenciatura terminada.
*experiência requerida*
- conocimiento en políticas corporativas.
- experiência en manejo de clientes internos
- seguimiento a planes de trabajo.
- elaboración de planes de trabajo
- experiência en documentación de procesos, convenios de servicio, instrucciones de trabajo.
*conocimientos*
- microsoft office:
- power point
- word
- excel
- outlook
*objetivo del puesto*
- elaboración convenios de servicio, instrucciones de trabajo, documentos de consulta.
- tomar responsabilidad (retarnos unos a otros para alcanzar el máximo estándar en todo lo que hacemos)
- entregar con orgullo (excelencia para el cliente, excelencia en controles y excelencia operativa)
- alcanzar el éxito juntos (aprendemos de las experiências de todos para sobrepasar las expectativas de nuestros accionistas)
*objetivo del área*
- dar seguimiento a las implementaciones tecnológicas y no tecnológicas de la dirección, así como asegurar que se están cumpliendo las iniciativas de ahorro.
siendo el frente de la dirección ante áreas internas, tecnología y otras áreas del banco.
documentar procesos e instrucciones de trabajo que garanticen la operación entre las diferentes áreas el banco.
*funciones principales del puesto*
- seguimiento puntual a la elaboración de documentos.
identificación, escalamiento, comunicación, seguimiento de planes de acción correctiva, coordinación, así como alineamiento con requerimientos de nuevas políticas y gestión de temas dentro de la entidad.
- convocar a sesiones de seguimiento con los diferentes stakeholders o grupos de trabajo para dar cumplimiento a la elaboracion de documentos.
- identificar y escalar problemas e inconsistencias en la información reportada
- establecer un diálogo con los responsables de los proyectos del portafolio respecto a su estatus, avances, riesgos y problemas
- escalar situaciones operativas que impidan la ejecución en tiempo de las actividades del portafolio
- identificar riesgos y problemas, escalar y dar seguimiento a la ejecución de acciones de mitigación
- validar la documentación de los proyectos en el portafolio de acuerdo a los estándares y lineamientos establecidos - elaborar planes de trabajo y seguimiento a los mismos para el cumplimiento de actividades de issue management.
*habilidades técnicas /