Empleo
Mis anuncios
Mis alertas
Conectarse
Encontrar un trabajo Tips empleo Fichas empresas
Buscar

Customer resolution senior specialist

Ecatepec de Morelos, Méx
Acuity
Publicada el 25 septiembre
Descripción

Join to apply for the customer resolution senior specialist role at acuity

6 days ago be among the first 25 applicants

join to apply for the customer resolution senior specialist role at acuity

get ai-powered advice on this job and more exclusive features.

utilizamos la tecnología para resolver problemas en espacios, luz y más cosas por venir... para nuestros clientes, nuestras comunidades y nuestro planeta.
acuity inc. (nyse: ayi) es una empresa de tecnología industrial líder en el mercado. Utilizamos la tecnología para resolver problemas en espacios, luz y más cosas por venir. A través de nuestros dos segmentos de negocio, acuity brands lighting and lighting controls (abl) e intelligent spaces group (isg), diseñamos, fabricamos y lanzamos al mercado productos y servicios que marcan una valiosa diferencia en la vida de las personas.
estamos posicionados en la intersección de la sostenibilidad y la tecnología. Nuestros negocios desarrollan tecnología que ayuda a ahorrar energía a nuestros clientes y reducir sus emisiones de carbono. Logramos el crecimiento a través del desarrollo de nuevos productos y servicios innovadores, que incluyen iluminación, controles de iluminación, soluciones de gestión de edificios y aplicaciones con reconocimiento de ubicación.
puede utilizar esta publicación para cargar su currículum e información.
job summary
responsible for supporting acuity sales channel sales and channel customers by providing exemplary sales support. Responsibilities may be but not limited to: order entry & management and post sales warranty issues support. Proactively maintains and grows relationships with key customers by ensuring customer requirements and expectations are exceeded.
order entry
key tasks & responsibilities (essential functions)

* could include receiving po from customer and working with customer if needed to clarify order needs.
* entry of customer po into acuity order management system.
* provide order confirmation to customer.
order management
* point of contact for customers to support order management needs, expedites, status, or changes during order life cycle.
* provide direction based on voice-of-the-customer throughout the matrix organization and coordinate activities to meet the customers' needs and provide a superior customer experience.
* responsible for developing solutions for order issues leveraging business relationship with abl matrix partners as needed.
* provide shipping or invoice information upon customer request.
* develop and continually expand a comprehensive understanding of the components of the order fulfillment cycle to include the ordering process, product interpretation, lead time management, system order rules, scheduling and manufacturing objectives, and product flow through distribution.
post sales / warranties
* point of contact for customer to report potential post sales issues.
* validate inquiry and seek clarification from customers if needed.
* submit freight claim on behalf of the customer under company policy.
* submit request for warranty claims for defective material and be the liaison between warranty team and customer/sales.
* implement warranty claim resolution per warranty department's directive.
* communicate resolution back to the customer and sales.
skills and minimum experience required
* customer focused
* attention to details
* able to perform in very fast pace changing environment
* able to multitask between phones and systems / applications
* proficient with ms basic suit
* minimum typing speed of 38wpm
* able to work in a team environment
* great communication skills
* problem solving skills
* bilingual english, spanish
* international trade compliance, import/export experience (export documents, sli, routed transaction forms)
* latin america business culture knowledge and experience working from latam countries outside of the u.s.
preferred skills and experience
* electrical distributor experience
* lighting industry customer service background
* account or international (latam) project management experience (pmp certification not required)
* 4-year college degree or 2 to 3 years of work experience
valoramos la diversidad y somos una organización que ofrece igualdad de oportunidades. Todos los solicitantes calificados serán considerados para el empleo sin distinción de raza, color, edad, género, orientación sexual, identidad y expresión de género, origen étnico o nacional, discapacidad, embarazo, y religión.
cualquier currículum no solicitado enviado a acuity inc. por un tercero, como un reclutador de la agencia, incluidos los currículums no solicitados enviados a una dirección postal, una máquina de fax o una dirección de correo electrónico de acuity inc., directamente a los empleados de acuity inc. o a la base de datos de currículums de acuity inc., se considerarán propiedad de acuity inc. Acuity inc. No pagará una tarifa por ninguna contratación que resulte de la recepción de un currículum no solicitado.
acuity inc. considerará que cualquier candidato para el que una agencia haya enviado un currículum vitae no solicitado ha sido remitido por la agencia libre de cargos o tarifas. Esto incluye cualquier agencia que sea un proveedor aprobado/contratado pero que no tenga las aprobaciones adecuadas para participar en una búsqueda.


seniority level

* seniority level

mid-senior level


employment type

* employment type

full-time


job function

* job function

customer service
* industries

appliances, electrical, and electronics manufacturing

referrals increase your chances of interviewing at acuity by 2x


sign in to set job alerts for "customer specialist" roles.

mexico city metropolitan area 2 weeks ago


supply chain customer service representative

mexico city metropolitan area 3 weeks ago


customer support specialist - mxc (tues-sat 6:00am to 2:00pm cst)

mexico city metropolitan area 4 weeks ago

mexico city metropolitan area 11 hours ago


customer order & administration specialist

mexico city metropolitan area 2 weeks ago


customer care centre specialist (quality assurance)


junior customer support specialist (remote) | 100% remote saas support position with growth opportunity


operational excellence & customer experience specialist

mexico city metropolitan area $800.00-$1,300.00 2 months ago

we're unlocking community knowledge in a new way. Experts add insights directly into each article, started with the help of ai.

#j-18808-ljbffr

Aplicar
Crear una alerta
Alerta activada
Guardada
Guardar
Ofertas similares
Empleo Ecatepec de Morelos, Méx
Empleo México
Inicio > Empleo > Customer resolution senior specialist

Jobijoba

  • Tips empleo
  • Opiniones Empresas

Ofertas de empleo

  • Ofertas de empleo por ocupaciones
  • Búsqueda de empleo por categorías
  • Empleos por empresas
  • Empleos para localidad

Contacto / Asociados

  • Contacto
  • Publique sus ofertas en Jobijoba

Menciones legales - Términos y condiciones de uso - Política de Privacidad - Gestionar mis cookies - Accesibilidad: No conforme

© 2025 Jobijoba - Todos los derechos reservados

Aplicar
Crear una alerta
Alerta activada
Guardada
Guardar