Summary
~ explorar, desarrollar, implementar y evaluar soluciones de innovación digital que aborden las necesidades de los clientes. Co-crear con las partes interesadas clave para crear asociaciones y colaboraciones
~ lidera la entrega de múltiples proyectos a través de una variedad de canales creativos y de marketing, incluidos los medios impresos y digitales. Desarrollar y coordinar planes de proyecto en las etapas de diseño, desarrollo y producción de un proyecto para respaldar la entrega exitosa dentro de los kpi establecidos.
~ trabaja en colaboración con los equipos de marca, los equipos técnicos y todas las funciones para maximizar el valor.
~ proporciona consultoría, asesoramiento y asistencia en la estrategia para la comercialización de productos, e influye en el equipo de operaciones de marketing/marketing de ventas en la toma de decisiones sobre la asignación de recursos de la fuerza de ventas de la manera más óptima, a través de la entrega de proyectos probados basados en análisis.
~ proporcionar soporte analítico a los clientes internos de novartis
about the role
major accountabilities:
* planning and management, gather requirements to develop detailed project plans and project estimations to task level.
* proactively assist the business to identify upcoming conflicts and resource gaps.
* serve as interface with the global and local brand teams on project planning and delivery management.
* leads and delivers projects for regional and global teams, ensuring adherence to time-lines and quality objectives.
* ensures delivery of efficient and high-quality deliverables.
* manages an efficient and high-quality team that promotes synergy and best practice sharing among resources, drives collaboration with country organizations in managing high standards of communication and delivering best in class services.
* provide guidance on training requirements in relation to commercial processes -takes initiative to drive standardization of reports across brands
* reporting of technical complaints / adverse events / special case scenarios related to novartis products within 24 hours of receipt
* distribution of marketing samples (where applicable)
key performance indicators:
* quality and accuracy of forecast assumptions.
* good customer satisfaction scores.
* ability to manage multiple stakeholders / projects.
minimum requirements:
work experience:
* cross cultural experience.
* project management.
* operations management and execution.
skills:
* agility.
* analytical thinking.
* brand awareness.
* building construction.
* business analytics.
* cross-functional collaboration.
* digital marketing.
* marketing strategy.
* media campaigns.
* project management.
* sales.
* stakeholder engagement.
* stakeholder management.
* strategic marketing.
languages :
* english.
why novartis: helping people with disease and their families takes more than innovative science. It takes a community of smart, passionate people like you. Collaborating, supporting and inspiring each other. Combining to achieve breakthroughs that change patients' lives. Ready to create a brighter future together?
join our novartis network: not the right novartis role for you? Sign up to our talent community to stay connected and learn about suitable career opportunities as soon as they come up:
benefits and rewards: read our handbook to learn about all the ways we'll help you thrive personally and professionally:
division
us
business unit
universal hierarchy node
location
mexico
site
insurgentes
company / legal entity
mx06 (fcrs = mx006) novartis farmacéutica s.a. de c.v.
functional area
marketing
job type
full time
employment type
regular
shift work
no
ajustes de accesibilidad
novartis tiene el compromiso de trabajar y proporcionar adaptaciones razonables para personas con discapacidad. Si, debido a una condición médica o discapacidad, necesita una adaptación razonable para cualquier parte del proceso de contratación, o para des empeñar las funciones esenciales de un puesto, envíe un correo electrónico a [email protected] y permítanos conocer la naturaleza de su solicitud y su información de contacto. Incluya el número de posición en su mensaje.